Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna,
która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz on-line.
Wątpliwości UOKiK wzbudził regulamin dostępny na stronie internetowej
przedsiębiorcy oraz treść wysyłanych klientom potwierdzeń dokonania
transakcji.
Prezes UOKiK wszczęła postępowanie
przeciwko Yves Rocher Polska w czerwcu 2012 roku. W jego trakcie
stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do
klientów potwierdzeniach zawarcia umowy kupna-sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.
Tymczasem, zgodnie z prawem,
przedsiębiorca ma obowiązek podania rzetelnej i prawdziwej informacji
dotyczącej zarówno oferty handlowej jak również przysługujących
konsumentowi praw. Obowiązkowo każdy przedsiębiorca sprzedający produkty
w internecie musi poinformować konsumenta np. o możliwości odstąpienia
od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, czy sposobie
składania reklamacji. Zdaniem Urzędu, brak takich danych może utrudnić konsumentowi korzystanie z przysługujących mu praw.
Yves Rocher Polska zobowiązała się do usunięcia wszystkich kwestionowanych przez Prezes UOKiK praktyk.
(Źródło: uokik.gov.pl)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,
Strange Cake.