niedziela, 14 kwietnia 2013

Jak pozbyć się niechcianych przesyłek i wiadomości?

Kilka dni temu otrzymałam przesyłkę od firmy produkującej glukometry (choruję na cukrzycę od 17 lat) zapraszające mnie do zapisania się do klubu - zniżki, naprawy sprzętu, wymiany, etc. Glukometru tej firmy nie używam już od ładnych paru lat, nigdy już do niego nie wrócę, więc postanowiłam wysłać do nich krótkie pisemko...

 Żródło: www.giodo.gov.pl

"(...)Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku  o ochronie danych osobowych ja niżej podpisana zwracam się z wnioskiem o zaprzestanie przetwarzania moich danych osobowych oraz ich całkowite usunięcie ze zbioru danych klientów Państwa firmy XXX z siedzibą w YYY."

Wysłałam je listem poleconym. Po 2 dniach od wysłania otrzymałam e-maila:

" Sz. Pani
Potwierdzam wpłynięcie żądania usunięcia danych osobowych. Pani dane w dniu dzisiejszym zostały usunięte. Z poważaniem...".

Nie spodziewałam się aż tak szybkiej reakcji, więc jestem naprawdę mile zaskoczona :-)  Na pewno warto zainteresować się tym, kto i do czego przetwarza nasze dane, tym bardziej jeśli już nie korzystamy z usług danej firmy, czy strony internetowej/ portalu. 

Jeśli otrzymujemy niechciane e-maile warto sprawdzić, czy czasem na jego końcu nie ma linku do rezygnacji z subskrypcji, który najczęściej wystarczy kliknąć (lub wysłać e-maila na odpowiedni adres).

Jeśli szukacie więcej informacji odnośnie ochrony danych osobowych warto zajrzeć na stronę Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

1 komentarz:

  1. Gorzej, jeśli dana firma zdążyła Twoje dane sprzedać komuś, więc pewnie już od tej firmy nie otrzymasz korespondencji, ale od innej, to kto wie?

    Często dostajemy maila od nieznanej nam firmy i jest info o możliwości wypisania się poprzez kliknięcie unsubrcribe czy coś w tym stylu. Tylko takie kliknięcie też nierzadko może skutkować tym, że nasz mail dostanie się w ręce innych spamerów i tak w kółko Macieju.

    Najlepiej chyba od razu dane maile dodawać do spamu i jeśli z tego samego adresu ktoś nam wyśle wiadomość, to ona już nie będzie widoczna w naszej skrzynce w odebranych, tylko w spamie.

    Ogólnie na spamerów nie ma rady. Lepiej stworzyć sobie świeżutkiego maila i nigdzie się nie rejestrować, a jedynie używać do korespondencji ze znajomymi, itp.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...