Źródło:www.torontorealtyblog.com
Transakcja konsument - przedsiębiorca, opcja 'Kup Teraz!'
W takiej transakcji mamy jasno określone strony. Konsument- osoba fizyczna, która daną rzecz kupuje na własny użytek, a nie 'na firmę'. Przedsiębiorca - to podmiot gospodarczy prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą.
Zarówno jedną jak i drugą stronę obowiązują w tym przypadku zapisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U Nr 141, poz. 1176, ze zm.) , jak również Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U Nr 22, poz. 271 ze zm.)
Czyli w skrócie: możemy zwrócić towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny, możemy również na podstawie pierwszej ww. ustawy złożyć w normalnym trybie reklamację.
Transakcja konsument - konsument, opcja 'Kup Teraz!'
W przypadku zakupu towaru od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej nie obowiązuje prawo do namysłu (odstąpienie w ciągu 10 dni) — przysługuje ono tylko przy zawarciu umowy z przedsiębiorcą. Reklamacje wadliwego towaru możemy składać tylko i wyłącznie na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego- Dział II rękojmia za wady
Transakcja konsument - przedsiębiorca, konsument - konsument, licytacja
Jeżeli towar został zakupiony na aukcji podczas licytacji, konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy. W tym przypadku transakcja jest zwykłą umową sprzedaży i podlega Kodeksowi cywilnemu (Dział II Rękojmia za wady- w przypadku reklamacji), a nie Ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Transakcja przedsiębiorca - przedsiębiorca
W tym przypadku zawsze będzie obowiązywał tylko Kodeks cywilny i ww. rękojmia za wady.
Witam, mam pytanie. Czy osoba, która wygrała licytację ( nie odebrała towaru i za niego jeszcze nie zapłaciła) może zrezygnować i w jaki sposób to zrobić?
OdpowiedzUsuńW sumie ja dość rzadko zamawiam towary przez tą platformę i najbardziej cenię sobie sklepy internetowe. Bardzo podoba mi się jeszcze jak dany sklep oferuje ekologiczne pakowanie. Czytałam o tym na stronie https://www.sendit.pl/blog/ekologiczne-pakowanie-przesylek-chwilowy-trend-czy-przyszly-standard i muszę przyznać, że dla mnie jest to bardzo dobre rozwiązanie.
OdpowiedzUsuń