czwartek, 6 września 2012

Domokrążcy, część 1.

Boli mnie kilka rzeczy. Przede wszystkim to, że firmy bezkarnie mogą oszukiwać klientów, wprowadzać ich w błąd podczas zawierania umów. Boli mnie, że najczęściej są to osoby starsze, niepełnosprawne, mieszkające samotnie, nie mające do kogo zwrócić się o pomoc. Nic to, nasze polskie prawo jest warte funt kłaków i tyle.

 Do naszego miasta po raz kolejny zawitała pewna firma reprezentująca Cyfrę+, zresztą to już nie pierwszy raz. Widzę jednak, że jesienią jest znaczny wysyp tego typu naciągaczy- niestety inaczej tego nie idzie nazwać. Firma informuje ludzi, że od 'kiedyś tam' Vectra (operator działający na terenie Spółdzielni Mieszkaniowej, wielu mieszkańców bloków korzysta z ich usług) zawiesza działalność i że nie będą mieli dostępu do telewizji. Ludzie, ależ oczywiście, podpisują, bo częstokroć dla starszych osób telewizor to jedyne 'okno na świat'. Bardzo nie lubię tego typu firm, które by zwiększyć swoje obroty i zdobyć nowych klientów wprowadzają ich w błąd, kłamią w żywe oczy. W tym miejscu należy cieszyć się z jednej rzeczy- że mamy możliwość odstąpienia od umowy zawartej czy to poza lokalem przedsiębiorstwa, czy też na odległość. Smucić jednak musimy się z innej rzeczy- mianowicie chodzi mi w tym miejscu o brak jakiejkolwiek kampanii reklamowej, która skutecznie rozpowszechniałaby tę informację w mediach tak, żeby starsze osoby również były dobrze poinformowane o swoich prawach i obowiązkach. Niestety, firmy uprawiające 'chodzenie po domach' często nie informują konsumentów o prawie do odstąpienia i wtedy te biedne babuszki mają duży problem. Co jeszcze? Jeśli już taka firma zamieszcza w umowie/umowie przedwstępnej taką informację to powinna ona być napisana wyraźnie, dużą czcionką, a nie na samym końcu umowy 'szóstką' którą studenci piszą sobie ściągi na egzaminy. Tak to niestety wszystko wygląda.

Odkąd zaczęłam pracę w biurze rzecznika konsumentów trafiają nam się często takie 'kwiatki'. Ja zarówno moich rodziców, jak i  babcie i dziadka już dawno ostrzegłam i non stop wpajam im, żeby nie chodzili na pokazy, nie wpuszczali żadnych domokrążców, nie zgadzali się na żadne zmiany abonamentu przez telefon. 

Chcesz sobie kupić Cyfrę+ czy n-kę? Oczywiście, ale idź do punktu! W końcu tyle ich jest, dosłownie za każdym rogiem ;-)

No, to się uzewnętrzniłam po dzisiejszym ciężkim dla mnie dniu. Mam nadzieję, że i Wy uważacie na domokrążców i uważnie czytacie wszelkie umowy oraz informujecie swoich najbliższych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...