czwartek, 27 września 2012

Pozornie tania energia elektryczna.

Po uwolnieniu rynku energii elektrycznej nowe firmy oferujące sprzedaż energii rosną niczym grzyby po deszczu i prześcigają się w sposobach pozyskiwania nowych klientów.


W ostatnich dniach do domów w moim mieście zapukała firma Energetyczne Centrum S.A. z Radomia. Firma, aby pozyskać nowych klientów wybrała sprzedaż door2door, czyli akwizycję. Przedstawiciele firmy po prostu krążą po domach, mieszkaniach i oferują o wiele tańszy prąd niż ten, z którego konsument w danym momencie korzysta. Proszą o ostatni rachunek od obecnego operatora i podsuwają do podpisania umowę, która ma być o wiele korzystniejsza niż poprzednia. Domokrążcy na swoje „ofiary” jak zwykle wybierają osoby starsze, schorowane, mieszkające samotnie. Firma do umowy dorzuca jeszcze ubezpieczenie „Bezpieczny Dom” za kwotę 19 lub 49 zł, a rachunki prognozowane są na wiele niższą ilość kilowatogodzin niż ta, którą konsument do tej pory zużywał. Owszem, wtedy pierwsze trzy faktury mogą prezentować się bardzo korzystnie, ale wyrównanie, które zostanie dosłane w późniejszym czasie może „zwalić z nóg”.   
Od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa jak w wyżej opisanej sytuacji  konsument może odstąpić w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy
, co możliwe jest na podstawie art. 2 ust 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.2000 nr 22, poz. 271). Aby dopełnić obowiązku wystarczy wysłać pisemne odstąpienie listem poleconym na adres firmy o poniższej treści:
"Oświadczam, że zgodnie z art. 2 ust 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.2000 nr 22, poz. 271) - który stanowi, że: „Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.” odstępuję od umowy ……………………………………………………… nr ………………………… zawartej dnia …………………… w …………………………… ."
            Odstąpienie od umowy po przekroczeniu dziesięciodniowego terminu skutkuje rozwiązaniem umowy z naliczeniem kary, która może wynieść nawet 2-3 tysiące złotych!
Zauważyć również należy, iż firma do umowy nie dołącza wzoru odstąpienia od umowy, który zgodnie z ustawowymi przepisami powinien otrzymać konsument. Wobec braku wzoru takiego oświadczenia termin odstąpienia od umowy automatycznie ulega wydłużeniu z 10 dni do 3 miesięcy.
W odpowiedzi na sygnały napływające od rzeczników konsumentów z całej Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął już działania zmierzające do wpisania niektórych postanowień widniejących w umowach Energetycznego Centrum S.A. na listę klauzul niedozwolonych, których stosowanie będzie zabronione.
W każdym przypadku, nie tylko dotyczącym energii i zmiany sprzedawcy, konsument powinien szczegółowo przeanalizować proponowane warunki umowy przez nowego dostawcę. Konsument powinien mieć w każdym przypadku możliwość przeanalizowania nowych warunków umowy, w tym możliwości skonsultowania ich oraz porównania.

Kolejna firma, kolejne problemy, kolejne starsze bezbronne osoby zrobione w 'jajo'.  Coraz bardziej brak mi słów na to, na co się w tym kraju pozwala... Gro osób zorientowało się co się stało dopiero w momencie otrzymania podziękowania od poprzedniego operatora za współpracę i informację o rozwiązaniu umowy. Wiem też, że wiele osób mając problem z tą firmą nie będzie szukało pomocy.

Dodatkowe info: UOKiK pozywa do sądu Energetyczne Centrum

26 komentarzy:

  1. Może sposób pozyskiwania klientów mają ok, ale jak widać nie zachowają ich na długo. Nie ma to jak "fajne" sposoby na umilenie ludziom życia i oszczędzania...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tragedia, a najgorsze jest to, że przychodzą tacy "domokrążcy" do starszych ludzi nie mających pojęcia co i jak, oferują niby tani prąd i wykorzystują staruszków, którzy i tak ledwo ciągną koniec z końcem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aby mniej płacić za energię elektryczną warto rozważyć zmianę sprzedawcy o czym mowa https://poprostuenergia.pl/kim-jest-dystrybutor-pradu-i-czy-mozna-go-zmienic/ . w ten sposob można płacić mniej nawet o kilkadziesiąt procent

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem zdania, ze dzięki firmie https://poprostuenergia.pl/ mam o wiele niższe rachunki za prąd i widzę to co jakoś czas na moich rachunkach. Oczywiście można popaść w kabałę jeżeli ktoś podpisze umowę z jakaś dziwną firmą. Dlatego ja jestem zdania, ze należy dobierać sprawdzonych dostawców.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo inspirujący artykuł. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja za to jestem wielką zwolenniczką fotowoltaiki i odkąd ją mam u siebie to moim zdaniem jest to świetne rozwiązanie. Dlatego również po przeczytaniu https://poradnikbudowlany.eu/zaplanowac-budowe-domu-instalacja-fotowoltaiczna/ także jestem zdania, że warto jest zaplanować fotowoltaikę kiedy zaczynamy budować dom.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy artykuł ale warto też pomyśleć o panelach fotowoltaicznych, można na tym ładnie zaoszczędzić.
    https://fotowoltaika-promocje.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat ja postanowiłem w końcu postawić na fotowoltaikę i wcale tego nie żałuję. Zachęcam każdemu do przeczytania http://www.eurogarden.pl/jakie-sa-korzysci-z-instalacji-fotowoltaicznej/ gdzie właśnie bardzo fajnie zostało opisane to jakie są korzyści z tego, że mamy instalację fotowoltaiczną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja posiadam u siebie instalację fotowoltaiczną i jak najbardziej jestem z niej zadowolony. Po zapoznaniu się z artykułem http://portalenergia.pl/wiadomosci/biezace/jak-zrobic-audyt-instalacji-fotowoltaicznej,1827 wiem także jak wygląd kwestia audytowania takiej instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Interesujący wpis. Ciekawe rozwiązanie muszę przyznać

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie jeśli chodzi o moje wybory to ja w głównej mierze skupiam się na tym, aby mieć zaufanego elektryka. Zawsze jak jest jakiś problem to dzwonię do http://elektryk.i-lodz.pl/ i wiem, że jest on w stanie mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama energia elektryczna niestety coraz bardziej jest droga i nie mamy za bardzo na to wpływu. Ja także jestem bardzo zadowolona, że dzięki ofercie elektryka https://elektryk-wroclaw.pl/oferta/ udało mi się znaleźć właściwego wykonawcę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak najbardziej elektryczność jest ważna, ale jak dla mnie również niezwykle istotne jest to aby przede wszystkim moja instalacja elektryczna działała właściwie. Jestem zdania, że niezwykle dobrych fachowcem jest https://wzu-energpol.pl/ i ja właśnie z jego usług zawsze korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dlatego warto korzystać z usług sprawdzonych firm takich jak https://passive-instal.pl/fotowoltaika-katowice-panele-fotowoltaiczne-i-instalacje-sloneczne-2/ które dobiorą najlepsze, optymalne rozwiązanie w zależności od naszych potrzeb

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajnie napisany artykuł, jestem ciekawy jak to wszystko wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dlatego warto korzystać z zaufanych firm z jakimś doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki fotowoltaice możliwe jest teraz pozyskiwanie energii elektrycznej bez żadnych kosztów. Ponadto metoda ta jest przyjazna dla środowiska, ponieważ energia elektryczna jest wytwarzana z energii słonecznej i nie powoduje żadnych emisji. Gorąco zachęcam do zapoznania się z ofertami i projektami firmy Fiberlink , która zajmuje się sektorem fotowoltaicznym.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie, bardzo przydatne informacje. No niestety dzisiaj trzeba się troszkę nakombinować i naszukać, jak chce się mieć tani prąd dla firm . Ale są firmy, które pomagają realnie obniżyć prąd, tylko jeszcze trzeba do nich trafić ;).

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...