środa, 10 października 2012

Enea ostrzega, czyli kolejna kampania informacyjna w mediach.

Po naszej ostatniej informacji w lokalnej prasie na temat Energetycznego Centrum S.A. dziś pojawiło się ostrzeżenie od samej Enei dotyczące nieuczciwych działań akwizytorów energetycznych.



"ENEA S.A. otrzymuje liczne sygnały dotyczące nierzetelnych przedstawicieli handlowych, którzy podszywając się pod pracowników spółki ENEA nakłaniają do zawarcia nowej, często niekorzystnej umowy sprzedaży energii elektrycznej.
W związku z powyższym przedstawiamy zasady postępowania, których przestrzeganie ma na celu ochronę Klientów ENEA S.A.

Co zrobić, gdy do drzwi puka akwizytor oferujący sprzedaż energii elektrycznej?
  1. Pytaj o nazwę firmy, która przedstawia swoją ofertę. Umowa sprzedaży powinna zawierać dane przedsiębiorstwa sprzedającego energię elektryczną.
  2. Rozmawiając z przedstawicielem handlowym, który podaje się za pracownika lub przedstawiciela spółki ENEA, sprawdź jego identyfikator lub legitymację firmową. Możesz również zweryfikować czy przedstawiciel faktycznie reprezentuje spółkę ENEA, dzwoniąc pod numer bezpłatnej infolinii 800 66 00 06 lub pytając w Biurze Obsługi Klienta. Ponadto osoba reprezentująca spółkę ENEA powinna posiadać pełnomocnictwa do reprezentowania firmy.
  3. Dokładnie zapoznaj się z ofertą i sprawdź warunki umowy. Pytaj o dodatkowe koszty, płatne usługi i kary umowne za odstąpienie od umowy, które będą miały wpływ na ostateczną wysokość rachunku.
  4. Szczegółowo przeczytaj wszystkie zapisy w proponowanej umowie.
  5. Nie musisz podpisywać umowy od razu, w trakcie pierwszej wizyty przedstawiciela handlowego.
  6. Możesz odstąpić od każdej umowy zawartej poza siedzibą firmy w terminie 10 dni od jej podpisania bez podania przyczyny i ponoszenia konsekwencji. Należy to zrobić pisemnie w firmie, z którą podpisałeś umowę lub wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Jeśli odwiedzi Cię nieuczciwy sprzedawca, podający się za pracownika lub przedstawiciela ENEA S.A., poinformuj nas o tym."

(Źródło: enea.pl)

Cieszę się przeogromnie, że są jeszcze na polskim rynku firmy, które bądź co bądź dbają o swoich klientów, interesują się tym co się dzieje, wiedzą jak wyglądają działania konkurencyjnych firm, jak wygląda nieuczciwe pozyskiwanie klientów.

Nie tak dawno, bo latem Orange przeprowadziło kampanię "Uwaga, oszuści mają nosa". Sprawa dotyczyła, i w sumie nadal dotyczy, firm telekomunikacyjnych nieuczciwie pozyskujących nowych klientów poprzez wprowadzanie ich w błąd ("Dzień dobry, Telekomunikacja! Czy w ciągu ostanich dwóch lat podpisywała Pani nową umowę? Mamy dla Pani bardzo korzystną ofertę z abonamentem za xx złotych..." itd., itd.).

Po raz kolejny apeluję do Was, moi czytelnicy- czytajcie umowy, które podpisujecie, nie zgadzajcie się na nic w ciemno, nie podpisujcie dokumentów in blanco, informujcie o nieuczciwych firmach przede wszystkim Wasze rodziny, szczególnie osoby starsze, bo to one są najbardziej narażone na działalność tych wszystkich nieuczciwych firm!

8 komentarzy:

  1. Mnie tak oszukali i przenieśli do Green Wrocław byłem w Enei to mnie pozbyli widać że nie dbają o swoich klientów

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie tak oszukali i przenieśli do Green Wrocław byłem w Enei to mnie pozbyli widać że nie dbają o swoich klientów

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat ja nie miałem jeszcze nic wspólnego z tą firmą więc nie mogę się na jej temat wypowiedzieć. Na ten moment bardzo jestem zadowolony z oferty taniego prądu dla domu https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ gdyż przede wszystkim o wiele mniej płacę w rachunkach na prąd.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie bardzo ważne jest to abym zawsze miała dobrze wykonaną instalację elektryczną, gdyż złe może być tragiczne w skutkach. Właśnie dlatego również zdecydowałam się na kontakt z elektrykiem https://elektrycy.warszawa.pl/ który doskonale zna się na tych pracach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobrze, że są taki informacje i myślę, że warto jest się z nimi zapoznawać. Jak dla mnie jeszcze bardzo fajnie współpracuje się z elektrykami z firmy http://www.elektryk-krakow.pl/ i jestem zdania, że fajnie jest o tym wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Można też składać na stronie tani-prad-dla-firm.pl wniosek o tańszy prąd i w ten sposób możecie o wiele tańsze płacić rachunki za energię. Najlepiej jak zapoznać się dokładnie na czym to polega itd. Myślę, że warto zapoznać się bliżej z tą opcją.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli ktoś potrzebuje szybkiej i solidnej pomocy elektryka, to zdecydowanie polecam https://anluks.pl/. Ich zespół elektryków to prawdziwi specjaliści, którzy potrafią szybko zdiagnozować i rozwiązać każdy problem. Co ważne, oferują swoje usługi w bardzo konkurencyjnych cenach.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...