środa, 10 października 2012

Zmiana dostawcy energii elektrycznej- czy naprawdę warto?

Ostatnio w statystykach mojego bloga, dokładniej w wynikach wyszukiwania znalazłam coś w stylu: "która firma ma najtańszą energię elektryczną?". Postanowiłam 'podjąć wyzwanie' i to sprawdzić ;-)
W maju zeszłego roku Urząd Regulacji Energetyki uruchomił Cenowy ENergetyczny Kalkulator Internetowy- CENKI

(goldenline.pl)

"Kalkulator jest aplikacją internetową, która umożliwia porównywanie ofert cenowych sprzedawców, które są skierowane do odbiorców energii w gospodarstwach domowych. Aplikacja pokazuje różnicę w koszcie zakupu energii elektrycznej w ujęciu rocznym. Ponadto odbiorca ma możliwość zapoznania się z dodatkowymi informacjami dotyczącymi dostępnych ofert sprzedawców, takimi jak np. gwarancja stałej ceny lub ostrzeżenie o dodatkowej opłacie handlowej."

(Źródło: ure.gov.pl)

Na przykładzie mojego rocznego zużycia energii elektrycznej w Enea S.A.(2400kWh/rok, mieszkanie w bloku ok 54 m kw., 4 dorosłe osoby) przygotowałam zestawienie, które pięknie nam prezentuje ile mniej więcej wydajemy i ile możemy zaoszczędzić zmieniając operatora. Musimy również pamiętać o tym, że niektóre firmy wprowadzają dodatkowe opłaty, co oczywiście zwiększa nasze koszty i sugerowana przez CENKI oszczędność w ciągu roku nijak się ma do całości.

Pod tym linkiem -> KLIK! Znajdziecie moje porównanie cen firm energetycznych działających w moim mieście/regionie.

Co wynika z mojego podsumowania?

1) W ciągu roku najwięcej, bo 29,52 zł mogę zaoszczędzić z firmą Energetyczne Centrum S.A. Tylko należy zwrócić uwagę na pewną istotną rzecz- firma wciska nam dodatkową opłatę za ubezpieczenie (19 zł/34 zł lub 49 zł/84 zł, które tak naprawdę jest nic nie warte. Skąd wiem? Widziałam umowy, warunki, etc.). Czyli w sumie odejmiemy od ww. kwoty, którą możemy zaoszczędzić odejmiemy kwotę ubezpieczenia i wychodzą nam albo śmieszne grosze albo jesteśmy na minusie ;-)

2) Z Tauronem mogłabym zaoszczędzić rocznie 25,68 zł. Zwróćcie uwagę na tabelkę z opcjami dodatkowymi: pełno najróżniejszych dodatkowych opłat. Strach się bać co jeszcze mogą kryć ich warunki...

3) Spójrzmy teraz na tabelkę z wysokością rachunku za miesiąc:
  • 121,52 zł
  • 121,84 zł
  • 121,87 zł
  • 122,75 zł
  • 123,98 zł
  • 124,45 zł
  • 128,51 zł
Różnica od 1 do 3 zł. Ostatnia opcja Ideon S.A. widać gołym okiem, że wychodzi drożej (ale jeszcze nie jakoś bardzo drogo).


4) I ostatnia tabelka czyli cena za 1 kWh:

  • 0,2745 zł
  • 0,2758 zł
  • 0,2759 zł
  • 0,2795 zł
  • 0,2845 zł
  • 0,2864 zł
  • 0,3029 zł
Różnica od 1 do 3 groszy...

Na koniec moja mała refleksja. Czy tak naprawdę warto dla tych dwudziestu kilku złotych oszczędności rocznie zmieniać operatora? Warto odstępować od aktualnych umów? Pamiętać również należy, że jeśli przykładowo przejdziemy do Energetycznego Centrum S.A. to będziemy płacić dwie faktury, a nie jedną jak do tej pory (w moim przypadku)- jedną dla operatora (EC S.A.) za zużytą energię, a drugą dla dystrybutora (Enea S.A.) za dystrybucję.

Przed zmianą operatora naprawdę warto dobrze się zastanowić, sprawdzić w kalkulatorze CENKI dostępne w swoim mieście opcje, czy na pewno zmiana operatora będzie opłacalna.

20 komentarzy:

  1. Może nie warto, ale na pewno warto na bieżąco śledzić oferty innych firm - może nie od razu, ale po jakimś czasie znajdzie się coś godnego zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukam sposobów na obniżenie rachunków za energię, nie spodziewałam się, że będzie tak dużo na temat zmiany sprzedawców energii, chyba się zdecydują zawsze to jakieś oszczędności. Gdyby ktoś był zainteresowany to szukajcie na tej stronie energiadirect.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja skorzystałem z oferty Novum, bo prowadzili system sprzedaży pakietowej. Miałem problem z ustaleniem sobie pakietu, bo dopiero poszedłem "na swoje", ale na podstawie moich rachunków pomogli mi ustalić miesięczne zużycie prądu i ułatwili mi wybór pakietu. No i ucieszyło mnie, że przy każdym pakiecie oferują 36 miesięcy gwarancji ceny

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że to spięto i pokazano cały cennik w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja korzystam z oferty Energie2 i jestem zadowolony

    OdpowiedzUsuń
  6. polecam moją firmę http://elmaxbud.com , instalacje ekektryczne i nie tylko

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie szukam do firmy odpowiedniego. Daje dużo do myślenia, dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ceny prądu zmieniają się co roku. URE właśnie ogłosiło obniżki na rok 2016. Trzeba być na bieżąco z ofertami i śledzić ceny prądu, oferty niby spoko na pierwszy rzut oka ale im oferta bardziej zawiła tym gorzej to wszystko na końcu wychodzi http://zmianasprzedawcypradu.pl/ceny-pradu/ tutaj kilka ciekawych statystyk i danych na temat cen prądu

    OdpowiedzUsuń
  9. My korzystamy z indywidualnej taryfy Taurona dla dużych firm i mamy konkurencyjne ceny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na liście brakuje kilku firm, m.in. firmy Axpo, która moim zdaniem ma najlepszą oferte na rynku. Są dość młodzi - może dlatego ich jeszcze nie ma. Ciekawostką jest, że 100% sprzedawanej przez nich energii pochodzi ze źróeł odnawialnych. Cenowo tez wypadaja najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  11. The first one is such an incredible picture. I love how it is just black, white and red, it leaves such an amazing effect.
    zmiana dostawcy energii

    OdpowiedzUsuń
  12. I use this Article to show my assignment in college.it is useful For me Great Work. Visit: zmiana dostawcy energii

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja chciałbym zwrócić uwagę na mało znaną firmę Axpo. Są stosunkowo nowi u nas na rynku, przez co walczą ostro o klienta. W moim przypadku udało się zaoszczędzić ok. kilkanaście procent miesięcznie na rachunkach za prąd. To dość dużo, zatem powinno się umieścić Axpo w tego typu zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie polecam firmę Axpo jako dostawcę energii elektrycznej. Skorzystałem z ich oferty jakiś czas temu i mogę potwierdzić: rachunki za prąd się znacznie obniżyły. Sprawdzcie sami jak to działa: https://www.axpo.com/axpo/pl/pl/home.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak szukacie atrakcyjnej oferty prądu dla firmy to polecam zerknąć tutaj https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ . Zmiana sprzedawcy energii jest prostą formalnością i warto ją rozważyć, bo można w ten sposób dużo zaoszczędzić na rachunkach

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta strona o magazynach energii to niezastąpione źródło wiedzy. Zanurza mnie w tajniki przechowywania energii, rzucając nowe światło na innowacje i zrównoważony rozwój. https://e-zpue.com/magazyny-energii/

    OdpowiedzUsuń
  17. Magazynowanie energii: wirtualna przepustka do zrównoważonej energii. Strony odkrywają innowacyjne technologie, które modelują ekologiczną rewolucję w dziedzinie energetyki. https://e-magazyny.pl/category/aktualnosci/magazyny-energii/

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że zawsze warto próbować i testować nowe oferty https://kruszbet.com.pl/

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...