piątek, 24 sierpnia 2012

Reklamacja towaru zakupionego w outlecie

W myśl starego przysłowia można by w tym przypadku rzec "co outlet to obyczaj" ;) Jednak, warunki stawiane przez przedsiębiorców a prawo to dwie różne rzeczy.



Na wstępie zaznaczyć należy, że zarówno do sklepów typu 'outlet' jak i innych sklepów (nawet lumpeksów!) stosuje się zapisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. Nr 141, poz. 1176 ze zm.). Zgodnie z art. 7 tej ustawy "Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć"- czyli jeśli kupujemy daną rzecz i już w sklepie widzimy, że coś jest nie tak (np. spodnie mają popsuty zamek, nie mają guzika, są gdzieś podarte) to w takim przypadku sprzedawca za te wady nie odpowiada. Czyli na każdą inną wadę, która jest przykładowo ukryta lub ujawni się dopiero po powrocie do domu i dokładnym obejrzeniu towaru przedsiębiorca MA OBOWIĄZEK przyjąć reklamację i wypisać zgłoszenie reklamacyjne (o składaniu reklamacji więcej info w moich innych wpisach).Wymiana towaru na inny w tej samej cenie lub z dopłatą za droższy albo zwrot gotówki jest możliwy TYLKO I WYŁĄCZNIE, jeśli sprzedawca wyrazi taką wolę. Jeśli się na to nie godzi nic nie zrobimy, ponieważ nie ma on obowiązku zwrotu gotówki czy wymiany na inny towar (na ten temat pisałam już tutaj).

Towar znajdujący się w outletach to w większości przypadków towar pochodzący z końcówek kolekcji, które kosztują około 60-70% taniej niż kupilibyśmy go w czasie trwania kolekcji. Towar ten pochodzi z tzw. obrotu wtórnego i nie może być traktowany jako nowy. Niektóre outlety bez problemu przyjmują reklamacje, inne się na nie nie zgadzają. Co do tej ostatniej informacji sprzedawca może uchylić się w tym przypadku od przyjmowania reklamacji, jednakże MUSI o tym poinformować klientów. W takim wypadku wystarczy w widocznym miejscu (np. przy kasie, nad wieszakami), czytelnymi i dużymi literami wywiesić informację, że towar w sklepie pochodzi z obrotu wtórnego i może zawierać wadu ukryte bądź jawne i nie podlega on reklamacji ani gwarancji. Wtedy mamy czystą i jasną informację i mamy możliwość zadecydowania, czy kupimy w tym danym outlecie towar (zgodzimy się na warunki stawiane przez sprzedawcę) czy też nie.

10 komentarzy:

  1. Witam, a jak się to ma do zakupu outletowych towarów na odleglość np. ze sklepów internetowych?

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem produkty kupione na outlecie także powinny móc zostać zareklamowane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam czekam właśnie na lodówko-zamrażarke zamówiona w outlecie internetowym i zastanawiam się czy dobrze zrobiłam .Sprzedawca w outlecie stacjonarnym zapewnił że obowiązuje gwarancja producenta i nie wiem czy mówił prawdę.Lodówka ma mieć minimalne zarysowane u góry jednego z boków na które się zgodziłam .Co będzie gdy będzie miała jakieś wady ukryte? Płacić mam przy odbiorze.Proszę o pomóc!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupiłam w sklepie GUESS męska polówkę, zawsze nowe ubrania piorę i już po pierwszym ręcznym praniu bluzka straciła kolor i sie ufarbowała od nici które były ciut ciemniejsze przy guziczkach Mam pytanie towar do zwrotu czy reklamacja?.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.zakupilam A sklepie autletowym krzesełka do jadalni .po roku użytkowania puściły sprawy, krótko mówiąc odpadły nogi.pytanie czy przysługuje mi reklamacja

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, zakupiłam w sklepie internetowym outletowym buty, które po miesiącu pękają przy zelówkach, zareklamowałam je, odmówili reklamacji bo twierdzą że taki zapis w regulaminie i rzeczy z outletu nie podlegają gwarancji, czy mam prawo do reklamacji

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto takie rzeczy wiedzieć, są przecież odpowiednie prawa konsumenta. Ja znalazłam tak świetny outlet geox i nie było nigdy żadnego problemu:) Można tak upolować super okazje przyznaje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie kupiłam w outlecoe meble ogrodowe w sklepie wyglądały na czarne jął mi je przywieźli okazało się że są szare. Czy mogę je wymienić?

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze jest posiadać wiedzę co zrobić w takim wypadku

    OdpowiedzUsuń
  10. Razem z koleżanką odbyłyśmy szkolenie z reklamacji towarów. Jesteśmy bardzo zadowolony ze zdobytej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...