wtorek, 24 września 2013

CCC Klub- czyli problem nie tylko konsumenta.

W sierpniu zeszłego roku CCC wystartowało z tzw. 'CCC Klub'. O co dokładniej chodzi Spółka wyjaśnia na swojej stronie:

"Z kartą CCC KLUB dowiesz się pierwszy o najnowszych kolekcjach CCC oraz superpromocjach i dodatkowych przecenach na buty i torebki w salonach CCC. Otrzymasz też specjalne sms-y lub e-maile z kodami rabatowymi wyłącznie dla Klubowicza!"



Wychodzi na to, że każdy kupujący w CCC ma możliwość dołączenia do klubu i uzyskania korzystnych rabatów na zakupy w tej popularnej w Polsce sieciówce obuwniczej.

Napisała do mnie ostatnio Magda (którą notabene pozdrawiam i dziękuję za zasygnalizowanie problemu!), która zakupiła właśnie w takiej promocji obuwie. Jak wiemy aktualnie w CCC można zwrócić obuwie w ciągu 7 dni od dnia zakupu. Okazało się, że nasza konsumentka mimo dochowania terminu nie mogła zwrócić obuwia. Dlaczego?

Okazało się, że Spółka rabat w ramach CCC Klubu traktuje jako obuwie przecenione, a takowego nie możemy zwrócić. W salonie w moim mieście dowiedziałam się poprzez rzecznika konsumentów dwóch rzeczy:
1)obuwia/torebki nie można zwrócić, ALE można je wymienić na inne,
2)sprzedawczynie w salonie 'dopiero się uczą' tego jak funkcjonuje sklep i same nie posiadają pełnych informacji. (cóż- mamy aktualnie wrzesień 2013, a klub wystartował w sierpniu 2012, czyli funkcjonuje już ponad ROK!)

Dodatkowo przy próbie zwrotu obuwia nasza konsumentka dowiedziała się, że "przy sprzedaży na pewno została poinformowana o tym, że obuwia nie może zwrócić" (a nie została oczywiście poinformowana). Jak wiadomo, nie zawsze można wszystkim sprzedawcom ufać. Są tacy, którzy szczerze powiedzą co i jak, a są tacy, którzy chęć zysku przedkładają ponad wszystko.

W regulaminie CCC Klub nie ma ani pół słowa o ewentualnych wymianach i zwrotach towarów zakupionych z klubową kartą- według mnie jest to sporym błędem ze strony Spółki. Konsument powinien mieć jasną i pełną informację o tym jak działa Klub, jak wyglądają zwroty i wymiany, czy są w ogóle możliwe. W mojej ocenie osoba, która należy do takiego klubu powinna mieć więcej możliwości, bo posiadając taką kartę jest w pewnym sensie klientem uprzywilejowanym.

Jedyna przestroga- zapisując się do jakiegokolwiek klubu zapoznajmy się szczegółowo z jego regulaminem, warunkami funkcjonowania, dopytajmy sprzedawcę, bo to on powinien umieć rozwiać nasze wątpliwości i posiadać stosowną wiedzę.

21 komentarzy:

  1. Ja Już w CCC nie kupuję - tam nawet nie chcą wymienić butów na większe po upływie 7dni!
    Radzę omijać te sklepy z daleka, prawa konsumenckie mają gdzieś.
    Zdzisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się z tą opinią - nie polecam ccc! Kupiliśmy na zimę buty dla męża i dwójki dzieci - wszystkie zaczęły się "rozlatywać" w przeciągu miesiąca! Reklamacje oczywiście odrzucone - sprzedają badziewie i liczy się dla nich tylko zarobek, a nie dobro klienta!

      Usuń
    2. Strasznie się popsuła ta firma,jeśli chodzi o jakość obuwia, no i oczywiście problem zwrotów i wymiany obuwia zostawia wiele do życzenia. Wszystko na minus!!!!!!!! Nie polecam:(

      Usuń
  2. Zgadzam siez powyzsza opinią!

    OdpowiedzUsuń
  3. w innych sklepach nawet do 365 dni mozna wymienic, zwrocic towar , w ccc tylko do 7 dni łacznie ze swietami, sobotami i neidziela, nie polecam sklepu ccc, zniewaga klientów .

    OdpowiedzUsuń
  4. CCC stanowczo NIE !!! Oszuści. SPRZEDAJA ROZPADAJACE SIE BUTY KTÓRE NIE PODLEGAJĄ GWARANCJI !!! Mama mówiła , że takich ludzi nazywało się kiedyś złodziejami a teraz ??? Jak nazywa się taka grupa społeczna ???

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się .Nigdy więcej CCC. Ta firma nie uznaje żadnych praw konsumenta. Jedyny taki sklep jak znam z tak krótkim terminem reklamacji. Mieszkam w innym kraju i zderzenie z polityką firmy CCC było dla mnie szokiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    Jak zrezygnować z smsów, które przysyła mi CCC. Bym zablokowała, ale nie podają numeru, a bez numeru nic nie mogę zdziałać?

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyłączam się do pytania, jak zrezygnować z smsów, które przysyła mi CCC ???

    OdpowiedzUsuń
  8. Kupilam buty w Warszawie podczas wizyty u kolezanki i jednak chcialabym je wymienic w miejscu w ktorym mieszkam bydgoszczy. Nikt w Bdg nie chce mi pomoc i kazdy mnie wysyla do Warszawy. Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji? Przeciez to sieciowka!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja rowniez chciałam dzis zwrócic obuwie dziecka,tyle ze oo dziesieciu dniach od zakupu.Nie ma o czym mowic,nawet kasjerka z arogancjà "niestety"...brak poszanowania kosnsumenta!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisałam się w sklepie do tego klubu- porażka, teraz dostaję smsy, których nie można w żaden sposób zablokować - nie ma numeru nadawcy. Dzwoniłam, pisałam nikt nie podejmuje tematu.....

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety, moja próba zwrócenia obuwia w ciągu 7 dni zakończyła się fiaskiem, ponieważ "nosi ona ślady użytkowania". Ciekawe, bo po powrocie do domu i przymierzeniu butów okazało się, że jednak mój standardowy rozmiar nie do końca pasuje na moją stopę - w szerokości za wąskie i mocno mnie upijały. Z pewnością nigdzie bym w nich na dwór nie wyszła. Uważajcie, mogą tak naciągac, a mogły być już użytkowane wcześniej przez kogoś innego. Nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. To oszuści i złodzieje nigdy CCC omijać ich szerokim łukiem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakkolwiek mogę się zgodzić co do opinii, że są tragiczną siecią, to przynajmniej z opinią rzeczoznawcy można spokojnie u nich reklamować. Ja zawsze dodaję opinię rzeczoznawcy maj i jak do tej pory udawało mi się zawsze reklamować :)

      Usuń
    2. Zgadzam się, opinia dobrego rzeczoznawcy może w tym przypadku wiele zdziałać. A panowie maj z pewnością się do takich zaliczają :)

      Usuń
  13. buty kupione 3 lata temu w ccc, trzymają się jakby były kupione wczoraj, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę że Lasocki to jedna z lepszych firm produkujących dobrej jakości buty. Fajnie też że można już kupić marki na https://www.eobuwie.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. chciałam dzisiaj zwrócić buty w salonie CCC. Okazało się,że przekroczyłam magiczne 7 dni i zgłosiłam się o 4 dni później. Odmówiono mi przyjęcia zwrotu.Byłam totalnie zaskoczona.Przy zakupie ekspedientka nie raczyła mnie poinformować o tak krótkim terminie zwrotu jeżeli nie jest się "klubowiczem". Pokazała mi za sobą mało widoczną tabliczkę zapisaną drobnym drukiem z informacjami o zwrotach.Za to na przodzie lady widniała naklejka w jaskrawym pomarańczowym kolorze z dużymi cyframi 30 dni i znowu mało widoczny dopisek "dla Klubowiczów". Aby nie stracić pieniędzy za nietrafiony zakup musiałam wziąć coś na wymianę.Dołożyłam drugie tyle co kosztowały pierwsze buty bo dla mnie nie było innego wyjścia.Nie znalazłam nic odpowiedniego w tej samej cenie.Pomijam kwestię personalnego potraktowania mnie przez ekspedientkę i kierowniczkę sklepu. Obie były nieuprzejme. Zmuszono mnie do założenia maseczki pomimo informacji, że mam problemy z oddychaniem. Ekspedientka powiedziała, ze mnie nie obsłuży. NIGDY WIĘCEJ TAKIEGO TRAKTOWANIA! to były moje ostatnie zakupy w tym sklepie. Omijajcie sklepy CCC a w szczególności w galerii katowickiej.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Dziękuję Ci za czas spędzony na moim blogu. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej w ramach moich możliwości i umiejętności chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam,

Strange Cake.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...